Sunday, April 17, 2011

Manusia oh manusia



Situasi 1 - Lepas sembang² di luar. Lalu diajak makan² di dapur. Ada banyak makanan terhidang.

A : Jemputlah makan A banyak mak aku masak ni ha. Jgn lah segan :)
B : Eh takpe lah kau makan lah. Hey C makanlah kau tadi lapar kan.
C : Makanlah takpe kau makan dulu.
A : Alaaa ambil jela banyak ni jgn lah segan makan jer..
B : Alaa kau makan lahhh. C makanlahh
C : Eh takpe kau lah makan aku kenyang lagi ni..
  

Sejenak...
  

A : Haa tengok habis semua makanan kau makan. Baguslah B ni kau tak membazir licin semua dia habiskn!
B : Eheee aku tadi mcm tak lapar sgt tapi sedap lah pulak mak kau masak A. Seriussss
C : Eee bapak pelahap kau ni B mmg muka tak malu betullah weyh. Sikit pun tak simpan orang belakang..




Situasi 2 - Tetap situasi yg sama.. 

A : Jemputlah makan A banyak mak aku masak ni ha. Jgn lah segan :)
B : Eh takpe takpe aku dah kenyang betul ni (malu walau perut lapar gila) Bagi C jelah makan. Tadi dia ckp dia lapar.
C : Makanlah takpe kau makan dulu lah aku pun tak lapar lagi ni. (sedangkn perut kosong dari pagi tak makan tapi demi menjaga maruah diri terpaksa menahan perut) 
A : Alaaa ambil jela banyak ni jgn lah segan makan jer..
B : Alaaa kau makan jela kitorang tak lapar lagi ni. C kalau kau nak kau makan lah dulu..
C : Eh takpe sila sila aku still kenyang lagi ni. Betul tak tipu (telan air liur)



Sejenak...

A : Haa tengok habis semua makanan aku makan. Itulah korang kenapa tak makan sekali tadi..
B : Eh its ok lah A aku makan banyak dah tadi tu kenyang lagi. Hehe (perut berbunyi sambil pgg perut)
C : Hee tu lah aku pun sama.. (krikk krikk)






BAB MAKAN JANGAN MALU / JANGAN JADI PELAHAP DI RUMAH ORANG?
Kalau dah nak makan tu buat jer muka tak malu. Kalau dah tak nak tu tak payah lah nk mengata orang lain melahap pula ya?
Kerana mulut badan binasa. Kerana malu anda yg rugi. 
Kui kui 






p/s : Rambut sama hitam hati lain-lain. Apa kata anda? Anda yg tentukan. Ignore ulangan perkataan "makan" yg keterlaluan. Peace (n_n)\/

No comments: